Salesexpert als voorbeeld van verbindend leiderschap
Salesexperts hebben in onze ogen vaak een grote betrokkenheid en gedrevenheid om ambities waar te maken. Zij willen graag de klantwaarde met behulp van waardeconcepten vorm geven. De zaken die in hun ogen belangrijk zijn voor de marketing van de organisatie, agenderen ze keer op keer. Om de klant hiermee optimaal te kunnen beïnvloeden heb je verbindend leiderschap nodig, waarmee je vooral als salesexpert het goede voorbeeld laat zien. Hoe ga jij staan voor wat je waard bent?
Als salesexpert ben jij binnen en buiten de organisatie het voorbeeld van het gedrag dat bijdraagt aan de koers en ontwikkelingen van de organisatie. In jouw verkoopleiderschap kun je laten zien hoe jij het graag zou willen zien in de organisatie en zo de verbinding tot stand te brengen die nodig is om de continuïteit van de organisatie te waarborgen. Ben jij bereid om de waarden die jij en de organisatie belangrijk vinden ook uit te dragen?
In de ontwikkeling van jouw rol als salesexpert staat dit verbindend leiderschap centraal. Je wilt immers verschil maken en vooral invloed uitoefenen. Dit betekent iets voor je eigen houding en gedrag èn daarmee voor je professionele ontwikkeling. We nemen je mee in de uitdagingen van dit leiderschap waarbij sociaal emotioneel intelligente competenties centraal staan. Bewezen is dat de salesexperts die hoog scoren op hun emotionele intelligentie heel succesvol zijn en veel bereiken.
We gaan in dit onderdeel in op de verschillende aspecten van het salesvak. Zowel je eigen persoonlijke leiderschap, maar ook je verkoopskills die in de organisatie nodig zijn om de doelen die gesteld zijn te realiseren staan centraal.
Weten waar je voor staat, dat uitdragen en het verschil mee maken. Zou dat niet prachtig zijn?