Salesexpert als samenwerkend partner maakt het verschil
De meeste medewerkers stappen in de sales omdat ze enthousiast zijn over hun product of dienst en dat ze dit graag aan de man willen brengen. Zij zijn geïnteresseerd in welke klantbelofte de organisatie wil maken en welke klantbenadering daarbij past om zo de klantbeleving te optimaliseren, zodat ook de omzetdoelstellingen van de organisatie worden gerealiseerd. Vaak hebben ze eigen ideeën over hoe het zou moeten en willen ze graag het initiatief nemen om dat te realiseren. Zo werken ze samen met de organisatie om de bedrijfsresultaten te bereiken en de continuïteit van de organisatie te waarborgen. Een mooi verlangen om samenwerkend partner te zijn, want daar is sales immers voor bedoeld. Hoe maak jij dat waar?
Welke verkoper scoort nu het beste? Ben jij iemand die snel een opdracht scoort, of juist iemand die bouwt aan een langere relatie en samenwerking? Samen met je klant blijven afstemmen in wat de beste oplossing is voor zijn probleem, nu maar ook in de toekomst, maakt jou tot de salesexpert.
Als samenwerkend partner met klant en collega’s werk je samen aan de doelstellingen van de organisatie, ieder vanuit zijn eigen verantwoordelijkheid en belang. Jij weet als salesexpert waar je het over hebt, vanuit je eigen werknemersexpertise.
Binnen het model van het samen waardengericht ontwikkelen geef jij samen met jouw collega’s de klantbelofte vorm en inhoud vanuit de kernwaarden die zijn bepaald voor de organisatie, ieder vanuit zijn eigen belang en verantwoordelijkheid.
Wat zou er gebeuren als jij invloed nu eens op een andere wijze zou aanwenden en daarmee het échte verschil maakt als salesexpert?